A Déli Körvasút fejlesztése új korszakot nyit a vasút városi használatában
A Déli Körvasút fejlesztése az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új állomásokkal és sűrűbben járó vonatokkal az ingázók és a városban közlekedők érdekeit is nagymértékben szolgálja.
A Budapest Fejlesztési Központ és a NIF Zrt. együttműködésében megvalósuló Déli Körvasút fejlesztés elsődleges célja, hogy a vasút, mint fenntartható közlekedési eszköz minél nagyobb szerepet tudjon betölteni a főváros és az agglomerációs települések közötti ingázásban, és versenyképes alternatívája legyen a személyautós közlekedésnek. Ehhez kényelmes, pontos és sűrű járatokra van szükség, amelyek a városban megfelelő átszállási kapcsolatokat nyújtanak.
Az új állomások és új járatok azonban nemcsak az ingázók, hanem a városban közlekedők számára is új lehetőségeket nyitnak: a vasút így először ezen a vonalon egyenrangú, gyors városi közösségi közlekedési eszközként, természetes, magától értetődő választásként jelenhet meg a Budapesten belüli közlekedésben is.
A Déli Körvasút jelenleg az ország legkritikusabb vasúti szűk keresztmetszete, ahol a személyszállító járatok sűrítése csak a pályakapacitás bővítésével oldható meg. Ezért a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2020. február 27-én tartott ülésén a Kormány és a Fővárosi Önkormányzat közös döntésével kimondta, hogy a vasútfejlesztés közlekedési, klímavédelmi, környezeti szempontok miatt érdemes a támogatásra és a megvalósításra.
A Déli Körvasút fejlesztése keretében Kelenföld és Ferencváros állomások között a meglévő két vágány mellé egy, rövidebb szakaszokon két új vágány épül. A bővítésnek köszönhetően az elővárosi vonatok 10-15 percenként indulhatnak majd, átszállás nélküli kapcsolatot teremtve az érdi, budaörsi és a környező budai agglomeráció, Budafok-Nagytétény, Kelenföld, az újbudai egyetemváros, valamint a Soroksári út térségével, a Népliget környezetével, Kőbánya-Kispesttel, Kőbánya felsővel és azon keresztül a pesti agglomerációval.